Tanfolyam után… avagy hogyan tanuljam a kineziológiát otthon?

Sokan állítják, hogy a kineziológiát nem kell tanulni. Hogy elég, ha csupán részt veszel a tanfolyamokon, és végzed az oldásokat.
Ám tudd, hogy hatékonyabb leszel a munkában, gyorsabbak lesznek az oldásaid, jobban látod az összefüggéseket, ha a korrekciók nagy része a “mellényzsebből” előhúzható.
Olyan ez, mint az autóvezetés: hiába van jogosítványod, a vezetést csak akkor fogod igazán elkezdeni élvezni, ha már nem gond az autó kezelése.

Három dolgot mindenképpen tarts szem előtt:

  1. Kis idő is számíthat, hiszen napi 5 perc tanulás 1 hét alatt már 25 percet jelent még akkor is, ha hétvégén pihensz. Egy hónap alatt pedig már több mint másfél óra kineziológia tanulást tudhatsz magad mögött.
  2. Tedd rutinná, építsd be a rendszereid közé a kineziológiával való foglalkozást. Legyenek napi, heti, havi rutinjaid.
  3. A kineziológiára szánt időt rögzítsd előre a naptáradba.

Nézzük a rutinokat: 

  1. Napi rutin: a mindennapokba legegyszerűbb az önsegítő korrekciók begyakorlása. Reggelente kezdheted ezekkel. Vedd végig szisztematikusan őket a jegyzetből. Ha az Alap Egy Agyat végezted, akkor bármelyik korrekció lehet ez. Ha a Haladó Egy Agynál tartasz, akkor az egyszerűbbekből válassz: polarizált egyensúly, összeszűkült koponya korrekció, kloakális energia, szimbólumok, stb. Ha a Szerkezeti idegtannál tartasz, mozgasd meg a 14 fő meridiánhoz tartozó izmokat, így bekapcsolod a meridián rendszeredet is. A Testáramkörök után vagy egy-egy izmot mozgass meg, vagy haladj végig 1-1 izomáramkör izmainak mozgássávján. De bármely szinten is vagy visszanyúlhatsz a régebbi korrekciókhoz is.
  2. Heti rutin: Minden héten jelölj ki egy hosszabb, zavartalan időszakot, amikor elmélyülhetsz az anyagban. Ez lehet akár a hét végén is. Jó, ha legalább 1/2-1 óra rendelkezésedre áll. 2 óra tökéletes! Ilyenkor kezdőként mélyedj el a korrekciók hátterében. Vedd elő a tanfolyami jegyzeteidet, és nézd át, amit azokhoz a korrekciókhoz kapcsolódóan jegyeztél fel, amiket a héten gyakoroltál. Vesd össze a leírtakat a tapasztalataiddal. Hogyan egészítik ki egymást? Te milyen személyes dolgot, megtapasztalást írnál még mellé? Milyen kérdésed merült fel a korrekció kapcsán? Ezeket jegyezd is fel, hogy a következő tanfolyamon megoszthasd a többiekkel, vagy feltehesd a kérdéseidet.

    Gyakorold a tiszta izomáramkört és az előzetes kiegyensúlyozást. Lehet egy családtagon, baráton, barátnőn. Vagy gyakorolj egy-egy összetettebb korrekciót.

  3. Havi rutin: Havi egy alkalommal szentelj egy egész délelőttöt vagy délutánt a kineziológiának. Ilyenkor végezz oldást. Az elején ideális gyakorló partner egy csoporttárs. Később lehet ismerősökön, barátokon gyakorolni. Amikor már magasabb szinteken tartasz, mondjuk a Szerkezeti Idegtannál vagy afelett, akkor akár heti szinten is végezhetsz oldásokat. De kezdőként is jó havi 1-1 oldást végezni, hogy rutint szerezz, lásd, hogy hogyan áll össze a kép.
  4. Az oldások feldolgozása: Ez az egyik leghasznosabb tippem: Minden oldás után nézd át az oldólapot. Mi volt az ügy? Milyen alügyek merültek fel? Mit tett hozzá a Viselkedési Barométer? Milyen korrekciók jöttek fel? Vajon miért pont azok? Mi volt az emlék, ami feljött az oldás korában? Az hogyan kapcsolódott az ügyhöz?
    Nézd át a korrekciókat! Pontosan végezted el vagy valami kimaradt?

    Én magam ebből tanultam a legtöbbet a praxisom elején. Elkezdtem megérteni és felismerni az oldás egyes lépéseinek értelmét. Így egy egészen más szintű tudatossággal kezdhettem dolgoznia  következő oldásban, vagy pontosan tudtam, mit kell megkérdeznem a legközelebbi tanfolyamon.

Oldásaidhoz, tanulásodhoz sok sikert kívánok!
Ha kérdésed van, keress meg bátran az elérhetőségeimen!

Hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..