Szubjektív tudosítás a One Brain 11. tanfolyamról

Nem tudom mondtam-e már, hogy notórius tanfolyam ismétlő vagyok. Ennek jegyében az idén elmentem megismételni a “Haladó szerkezet/funkciós meglátások” tanfolyamot, amit itthon a One Brain 11. szintjeként ismerünk.

Mi ennek a tanfolyamnak a témája?

  • A szerkezetek meghallása: ha erre képesek vagyunk, akkor könnyedén felismerjük, amikor egy kliensünk tagadja a saját képességét, erejét vagy felelősségét az ügyében.
  • A szeretetteli kommunikáció gyakorlása az “Érzem-akarom-Hajlandó vagyok” formulán keresztül, hogy a klienseink könnyedén találjanak megoldást az ügyeikre.
  • Megismerkedünk a kliens elhallgattatásának 12 módjával azért, hogy ezt NE használjuk az oldásainkban.
  • Sok olyan szakmai finomság kerül terítékre, amelyekre eddig talán csak “technikaként” ismerhettünk meg, de az igazi jelentősége még rejtve maradt előttünk.

Egy fontos cél: a szintre hozás

Szerencsére évről évre vannak olyan hallgatók, akik már régebben tanulták a módszert, és hosszabb-rövidebb kihagyás után szeretnének továbbhaladni. Nagyon becsülöm mindazokat, akik ebbe belevágnak. Ám gyakran úgy érkeznek meg ide, hogy nincsenek igazán tisztában a változásokkal. Ezért ezen a tanfolyamon az alapokat is megerősítjük, hogy a minősítő tanfolyamokon már azonos szintről indulhasson a csapat. Vagy, ha valaki még így is bizonytalannak érzi magát, felismerheti, hogy egy vagy több tanfolyamot érdemes még elvégeznie a konzultáns praktikum vagy a konzultáns facilitátori (12-es, 13-as) szint előtt.

Egy kis személyes motiváció: miért érdemes elvégezni ezt a tanfolyamot?

  • Mélyül a tudásod
  • Közelebb kerülsz a One Brain módszer lényegéhez
  • Finomodik a kommunikációd a kliensekkel.

És, hogy miért is jó ez?

  • Jobb minőségűek lesznek az oldásaid, így szívesebben jönnek hozzád a kliensek.
  • Te magad jobban élvezed az oldásaidat, így kevésbé fenyeget a kiégés veszélye.
  • Egyre inkább megérted, hogy hogyan használhatod a rendszert önmagad és szeretteid javára.

“És ámulok, hogy elmúlok”

Pontosan emlékszem a pillanatra, amikor 14 éves kamaszként álltam a tükör előtt – talán pont ilyen taknyos ősz volt akkor is – és azon merengtem, hogy vajon milyen lesz, ha egyszer meghalok? Ha ez az arc, ami a tükörből visszanéz rám, már nem lesz többé. Hogy akkor is lesz ősz, akkor is élnek majd emberek. De hová leszek én?

Néhány napra rá elővettem kedvenc József Attila kötetemet, és szokás szerint csakúgy találomra felültettem valahol. Azonnal a a szemembe ötlött két sor:

“És ámulok,
hogy elmúlok”

Olyan pontossággal fejezte ki ez a két sor azt, amit pár nappal azelőtt éreztem, hogy könnyek szöktek a szemembe.

Azóta is minden évben, így Mindenszentek táján eszembe jutnak mindazok, akik előttünk már itt jártak a Földön, tették a dolgukat, örültek, bánkódtak, szerettek, gyűlöltek.

Hálás vagyok nekik. Hálás vagyok, hogy itt lehetek, hogy én is hozzátehetek a Föld fejlődéséhez, hogy segíthetek békét hozni a lelkekbe.

Hiszem, hogy van olyan részünk, ami nem múlik el, ami itt marad, itt rezeg akkor is, amikor már egy másik dimenzióból figyeljük a történéseket.

Gyújts ma te is egy gyertyát mindazokért, akik éltek előttünk a Földön. Az őseidért, a szeretteidért, akik mind-mind hozzátettek valamit a világunkhoz.

~Kata

Négy ok, hogy folytasd a kinez tanulást

A Magyarországon tanulható kineziológiai ágak közül talán a One Brain módszernek van az egyik leghosszabb, ha nem a leghosszabb, képzési útja. Tizenhárom, egyenként, átlagosan négy napos, modulból áll, amit másfél-két év alatt végez el az, aki kihagyás nélkül megy végig a tanfolyamokon.

Ebben a cikkben azoknak szeretnék segíteni, akik menet közben elbátortalanodtak, hogy visszaszerezhessék a lelkesedésüket, az érdeklődésüket, és becsatlakozhassanak a képzések sorába, így növekedjen hazánkban a szakmailag igényes, jól képzett segítők száma.

1. Alapos szakmai tudásra tehetsz szert

A legutóbbi kezdő tanfolyamon rengeteg kérdést kaptam a miértekről, a munkánk és a korrekciók hátterének megismeréséről. Ezek a miértek azonban a kezdők szintjén még nem válaszolhatók meg a maguk teljességében, mert még nincs meg hozzá a kellő tapasztalat és hiányoznak a szakmai alapok. Ám aki ezeken az alacsonyabb szinteken abbahagyja a tanulást, annak a tudása sajnos kissé felszínes marad. Egy idő után hiányozni fog az a háttér, ami magabiztosságot adhat a segítő munkához.

2. Minőségibb szolgáltatást nyújthatsz

Ha tisztában vagyunk az alapokkal, és elsajátítottuk a magasabb szintek finomabb és komplexebb korrekcióit, elmélyültünk az oldásmenet megértésében és képesek vagyunk könnyedén alkalmazni az értő figyelmen alapuló kommunikációt, akkor 1-1 oldással is hatalmas előrelépést élhetnek meg a klienseink. És ezt az előrelépést nagyon meghálálják nekünk: máskor is szívesen jönnek hozzánk. Sőt, küldik a barátaikat, ismerőseiket rokonaikat, nekünk pedig bővül a praxisunk. Ne felejtsd el, hogy a legjobb reklám az elégedett kliens és a szájhagyomány.

3. Jobban élvezed a munkát

Amikor 2005-ben a 10. tanfolyami szintnél jártam, akkor jegyezte meg az egyik hallgató társam: “felesleges ennyi korrekciót megtanulnunk. Én úgyis csak a kezdő tanfolyamok anyagát használom.” Bevallom, ezen rendkívűl elcsodálkoztam. Hogyan nem unja? Mindig ugyanaz a néhány korrekció?

Én pont azt élveztem és élvezem a mai napig, hogy “bármi” kijöhet egy oldás során, amire csak a kliensnek szüksége van. Számomra pont ez adta/adja meg az oldás savát-borsát, a klienseimnek pedig gyakran fantasztikus megértéseket hoztak, és hoznak a mai napig is, azok a komplexebb korrekciós eljárások, amelyeket egykori kollégám egy laza mozdulattal félre dobott.

Én hiszek abban, hogy hosszú távon csak az vezet eredményre, amit élvezettel csinálunk. És ebbe az élvezetbe számomra a korrekciók üdítő változatossága, ilyen módon a kliensre szabottsága maximálisan beletartozik.

4. Frissen tartod a lelkesedésedet

A kineziológia tanulása, egy-egy tanfolyam elvégzése vagy ismétlése óriási lendületet tud adni ahhoz, hogy folytassuk ezt a gyönyörű, ám rengeteg figyelmet és energiát igénylő munkát. A tanfolyamokon nemcsak az a jó, hogy újabb ismereteink lesznek, hanem az is, hogy olyan társakkal kapcsolódhatunk, akiknek hasonló az érdeklődése, és hasonlóak a problémái, mint nekünk. A tanfolyam végére feltöltődve, új ötletekkel, nagy lelkesedéssel vethetjük bele magunkat a klienseinkkel való munkába.

A folytatáshoz, hogy elérd azt a célt, amiért annak idején elkezdted ezt a munkát, kívánok nagyon sok sikert és örömet neked.

Ha folytatnád vagy ismételnél, itt találod meg az idei tanfolyamokat: https://www.chironstudio.hu/tanfolyamok

Várunk szeretettel.

Hallgatóink mondták rólunk

Sokan kérdeztek arról, hogy milyenek is nálunk a Chiron Stúdióban a tanfolyamok? Milyen a hangulat?
Ezért összeszedtünk nektek izelítő képpen néhány hallgatói véleményt.


“Pontosan olyan volt,mint amilyennek elképzeltem. Könnyed és ugyanakkor izgalmas. Imádtam,hogy volt idő az addig tanultak ismétlésére és a gyakorlásra.Kaptam egy adag magabiztosságot és lendületet a folytatáshoz és még több eszközt a kezembe a segítéshez.” (Takács Erzsébet)

“Jól éreztem magam a tanfolyamon szakértő kezeid között. Sok dolog most került a helyére, ami eddig nem volt világos.” (Kemenczeiné Döbrössy Gyöngyi)

“Összeállt a kép, kaptam egy teljes rálátást és értelmet, hogy mit miért csinálunk. Közelebb kerültem az izmok világához is és most már sokkal gyakorlottabban használom őket.” (H.J.)

“Magabiztosabb lettem az oldásban, sok már régebbi információ értelmet nyert, összeállt a kép. Nagyon jól éreztem magam, mint mindig ☺” (L.L.)

“A tanfolyamon nagyon jól éreztem magam, mint mindig. Nagyon jól látod, hogy mikor képes a csoport szárazabb dolgokat befogadni és mikor van szükség egy kis “mozgásra”. Önbizalmat szereztem ezalatt az 5 nap alatt.”
(Anett)

“Nagyon jó volt a tesztelés gyakorlása, a pontos mozdulatok, hogy tisztán érezzük a jelzéseket. Jó volt, hogy nem kellett sietni, így jobban lehetett kérdezni és tisztázni. A tényleges oldási gyakorlaton is jó volt, hogy kérdezhettünk. Jó tapasztalat volt mások izom-reakcióit is kipróbálni.” (Illés Valéria)

“Újabb megerősítést kaptam a módszerrel kapcsolatban és egyre jobban lenyűgöz a tapasztalás. Nagyon sok elméleti és gyakorlati tudást kaptam. Biztonságos,elfogadó és nyitott volt a “mező”. Nagyon jól éreztem magam! Külön öröm,hogy sok új,nagyon kedves embert ismerhettem meg!” (Egy hallgató)

“Jobban látom a teljes képet az oldás folyamán,jó támasz is egyben,ha elbizonytalanodnék.
Tanfolyamon nagyon jól éreztem magam.Mindenki lelkesen vetette bele magát az új ismeretekbe.” (Egy hallgató)

“Brutális őszinteség lett a vége, pedig csak magammal kellene őszinte legyek, de ezáltal másokkal is az vagyok. Mind a szemléltetőeszközök milyensége, jellege, mind az oktatói hozzáállás nagyon szeretetteljes, türelmes és “gyengéd” 🙂 én le vagyok nyűgözve, életem egyik legjobb tanfolyamán vettem részt.” (Domokos Ferenc)

Könyvajánló: Thomas Gordon: P.E.T.

Ez a könyv “kötelező olvasmány” kellene legyen minden szülő és minden One Brainnel dolgozó kineziológus számára, ha hinnék a kötelezőség erejében:) Így inkább csak nagyon melegen szeretném a figyelmetekbe ajánlani. A legelső kiadása még 1993-ban jelent meg, ám azóta már – nem véletlenül – több kiadást és utánnyomást is megért.

A téma az emberi kapcsolatok legnagyobb buktatója a kommunikáció, ezen belül is a szülők és a gyermekek közötti hatékony kommunikáció. Ennek tanítása az, amit ez az alig 250 oldalas könyv a zászlójára tűz.

És mindannyian tudjuk, hogy nem könnyű a hatékony kommunikáció olyankor, amikor egy konfliktus miatt elönti az agyunkat a vörös köd, és, ahogy tegnap egy anyuka fogalmazott az oldás során: “legszívesebben agyonütném a kölkömet, amikor úgy beszél velem, mint egy kapcaronggyal.”

Kié a probléma?

Thomas Gordon szerint egy konfliktus helyzetben legfontosabb eldöntenünk, hogy kinek a problémájáról van szó? Hiszen csak az vállalhatja a felelősséget a megoldásért, aki “birtokolja” a problémát.

Kétféle stratégia

1. Ha a probléma a gyereké, akkor értő, aktív figyelemmel meghallgatva őt, kérdésekkel segíthetünk tisztázni a szándékát. És, ha már tudja, hogy mit szeretne, szintén támogathatjuk abban, hogy megtalálhassa azt, mit hajlandó is megtenni azért, hogy az általa kitalált megoldás megvalósulhasson.

2. Ha a probléma a miénk, szülőké, akkor egyértelmű üzenetekkel jelezhetjük a gyerek felé, hogy mi az, ami zavar minket, és kérhetjük tőle akár nagyon határozottan is a viselkedésének a megváltoztatását.

Buktatók

1. A meghallgatás, az értő figyelem helyett tanácsokkal, megoldási javaslatokkal rukkolunk elő vagy esetleg parancsba adjuk az általunk helyesnek vélt megoldást. Esetleg, ami még rosszabb, leszóljuk, megbélyegezzük, fenyegetni kezdjük a gyereket. Ilyenkor a kommunikáció leáll, a kapcsolat pedig sérül. A könyv részletesen fogllakozik ezekkel a közléssorompókkal, és azzal is, hogy mit mondhatunk ezek helyett.

2. Amikor nekünk van problémánk, ahelyett, hogy magunkról beszélnénk, a gyerek viselkedését kezdjük el minősíteni. Így az együttműködés helyett masszív ellenállásba ütközhetünk, amit ki-ki saját vérmérséklete vagy szülői mintái alapján reagál le.

Használhatod segítőként is

Az értő meghallgatás a segítő legnagyobb erénye és legfontosabb eszköze lehet. A One Brainben ez jelenti a kliensekkel való kommunikáció alapját. Alkalmazásával támogatjuk klienseinket abban, hogy a problémáikra a saját hitüknek, neveltetésüknek, pillanatnyi legjobb belátásuknak megfelelő megoldást találhassák meg.

Mivel ez egy rendkívül szokatlan formájú kommunikáció, sokat kell gyakorolnunk, újra és újra elolvasnunk ezt a rengeteg életből vett példákkal tarkított könyvet, hogy könnyedén tudjuk alkalmazni az életünkben vagy a munkánkban. A haszon, amivel kecsegtet, azonban beláthatatlan: javuló kapcsolatok, több megértés a generációk között és nem utolsó sorban a nagyon hatékony segítői munka a jutalom erőfeszítéseinkért.