Oldható-e kineziológiai módszerekkel egy hiperaktív kisgyerek?

Nemrégiben az egyik tanítványom szembesült az alábbi problémával:

“A kérdésem az lenne, hogy egy ismerősöm 8 éves kisfia születéskor sérült, normális iskolába jár, viszont figyelemzavaros és a barátnőm szerint hiperaktívnak titulálták. Jár fejlesztő tornákra és fejlesztő foglalkozásokra. Megkeresett, hogy megpróbálnánk e együtt a one brain módszert. Ebben az esetben is (bár a kisfiút nem ismerem) a gyermekkel próbáljuk meg az oldást? Ha túlzottan figyelemzavaros akkor hogy kivitelezhető az 1-1,5 órát is igénybevevő oldás? Ennyi évesen lehet még anyán keresztül oldani ha nem együttműködő a gyermek? Vagy akkor anya-ügyet kell keresni?”

Az ő kérdéseire olvashatjátok a választ a blogbejegyzésben.

Oldható-e kineziológiai módszerekkel egy hiperaktív kisgyerek?

Vigyázat! nehezebb, szakmai tartalom!

Ahhoz, hogy ezt a kérdést megválaszolhassam, még másik 3 kérdést is tisztáznunk kell.

  1. Tesztelhető-e a gyermek?

    A kineziológia egyik fő jellemzője, hogy a probléma beazonosításához, a korrekciók megtalálásához, a blokkok oldódásának igazolásához izomtesztelésre van szükségünk. Ennek alapvető feltétele, hogy valaki akratlagosan tartani tudja a karját, lábát, fejét vagy a törzsét egy bizonyos pozícióban. Egy gyermek akkor oldható, ha ezt kérésre hajlandó és képes megtenni.
  2. Akarja-e  a gyermek az oldást?
    Az együttműködés hiánya sokszor abban gyökerezik, hogy a gyermek nem akarja az oldást. Igazából neki az adott helyzet nem jelent problémát. Amit a szülő nehézségnek érez, azt a gyerek könnydén kezeli a maga módján. Ilyen esetben inkább a szülőnek kell(ene) oldásra jönni. Erről még alább fogunk többet is beszélni.
  3. Soha nem a tünetet oldjuk!
    A kineziológia soha nem a tünetekre koncentrál, hanem a stressz oldására. Tehát, ha valaki a hiperaktivitás miatt keres fel bennünket, akkor azt kell feltárnunk, hogy hogyan okoz ez az állapot stresszt a számára. Esetleg milyen stresszek erősítik fel a tüneteit. Ezeket a stresszeket oldjuk, ami akár a tünetek enyhüléséhez is vezethet, de soha nem közvetlenül a tünetek elmulasztása a cél. Ez orvosi vagy pszichoterápiás feladat lehet.

Ha túlzottan figyelemzavaros akkor hogyan kivitelezhető az 1-1,5 órát is igénybevevő oldás?

  1.  A fő kérdés itt: Akarja-e a gyermek az oldást?
    Az én tapasztalatom az, hogyha egy gyermek valóban szeretné az oldást, akkor nem probléma, hogy 1-1,5 órát csak őrá figyelve dolgozom vele. Gyerekek esetében különösen fontos, hogy jól ismerjük a korrekciókat, mert így gyorsabban tudunk velük dolgozni.Az egyik legérdekesebb élményem volt, amikor egy 7 éves kislány még az önmagában kb. 40 perces bal-jobb polaritás integrációját is türelmesen végigcsinálta. Pedig ez még a felnőttek számára sem mindig könnyű korrekció.
    A nyugtalanság sokszor abból származik, hogy a gyermek nem szeretne oldást kapni, és így próbálja a tiltakozását kifejezésre juttatni. Ha az ellenállás nem túl nagy, nekem szokott segíteni, ha váltogatom a tesztelendő izmot. Hol egy kéz, hol egy láb izmot használok. És mindig megkérdezem a gyermeket, hogy a következő lépésnél inkább a kezét vagy inkább a lábát “kérdezzem-e”.
  2.  Veheted kisebb részekre az oldást.
    Ha nagyon türelmetlen a gyermek, megteheted, hogy pl. csak a jelenben oldod a problémát. Természetesen kérj engedélyt, hogy félbeszakíthasd az oldást. És egy másik alkalomal, ha a gyermeknek van kedve újra eljönni hozzád, folytathatjátok a munkát.
  3.  Végezhetsz csak kiegyensúlyozó korrekciókat a gyerekkel.
    Olyanra is volt már példa a praxisomban, hogy csak ujjas korrekciókkal dolgoztunk. Ilyenkor a tiszta izomáramkör és az előtesztek elvégzése után végigvettük az ujjtartásokat, és elvégeztük azon korrekciókat, amelyek felszínre jöttek, és amelyekre engedélyt kaptunk..
  4.  Kérj engedélyt minden lépéshez, ennek megfelelően cselekedj!
    Az engedélykérés mindig megmutatja, hogy mi az, ami a kliensünknek az adott helyzetben előnyére válik. A gyerekeknél minden egyes oldási lépésre engedélyt kérek. Addig megyünk az oldásban, ameddig a tesztelés mutatja az engedély meglétét. Így biztosan nem terhelem túl a kis kliensemet, viszont mindent megteszünk, amire szüksége van.

Ennyi évesen lehet még anyán keresztül oldani ha nem együttműködő a gyermek? Vagy akkor “anya-ügyet” kell keresni?

  1.  Mit jelent az anyán keresztüli oldás?
    Ebben az esetben arról van szó, hogy a gyermeket az anyán keresztül oldjuk. Ilyenkor tulajdonképpen egy szurogát oldást végzünk, ahol a tesztelésben az anya helyettesíti az együttműködni nem akaró gyermeket. (A szurogát szó helyettest jelent)Én szakmailag nem értek egyet ezzel az eljárással, hogy miért? A szurogátos oldással kapcsolatos cikkemben elolvashatod.
  2.  Mi a valódi szurogát oldás? A One Brain módszer nem használja a szurogát oldást. Más kineziológiai ágak dolgoznak ilyen módon. Többek között az alkalmazott kineziológia is. DE! A szurogátos oldásnál mindig olyan szurogát kell, aki nem érintett az ügyben!Erről egy külön bejegyzést írtam nemrég. Itt olvashatjátok.
  3.  Anya-ügy.
    A One Brain módszer szíve-lelke az önmagunkért vállalt felelősség. Vagyis, mindig annak kell segíteni, azzal kell dolgozni, aki érzékeli a problémát.

A fent említett esetben kinek is van problémája?

A válasz kézenfekvőnek tűnik: az anyukának és a kisfiúnak is.
És ki az, aki tudatában van a problémának?
Az anya biztosan, a kisfiúról nem tudjuk. Őt bizony meg kell kérdezni: gondot okoz-e számára ez a helyzet? Akar-e rajta változtatni? Ha mindkét kérdésre igen a válasz, akkor tudunk One Brain oldást végezni vele, és a hosszú évek tapasztalata azt mutatja, hogy ebben az esetben a gyerek is együttműködik. Ha a válasz bármelyik kérdésre nem, akkor az anyát kell oldani, megkeresve, hogy ebben az ügyben mi okoz neki érzelmi stresszt.

 

Oldható tehát a hiperaktív sérülten született gyermek is, ha akarja az oldást, érzi a problémáját és meg tudja tartani a kezét a teszteléshez. Ám én még az időpont egyegyeztetés előtt tudatosítanám az anyukában, hogy nem a tünettel fogunk dolgozni!

Ha érdekelnek a gyermekek oldásának titkai, akkor szeretettel ajánlom a febrzár 3-4-én tartandó “Ráhangolódástól az elfogadásig” – gyermekkineziológiai tanfolyamomat. Feltétele a One Brain 3. szintjének elvégzése.  Iratkozz fel a listámra, hogy értesítést kapj a jelentkezés indulásáról.

Hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..