Mindenre van időm!

Rendszeresen érkeznek oldásra olyan nagyon is tudatos kliensek, akik tisztában vannak azzal, hogy mi minden lenne jó a számukra. Jó lenne mozogni többet, jó lenne zenélni, többet találkozni a barátokkal, tanulni valami érdekeset, meditálni vagy egyszerűen csak lustálkodni, pihenni. DE. És mindig jön egy de…

Túl sok a munka, túl kevés az idő, most lakást vásárolunk, most gyerekünk születik, még túl fiatal vagyok, már túl öreg vagyok…
A lényeg, hogy sohasem tehetem azt, amit szeretnék pont úgy, ahogy szeretném.
Pedig régi a mondás: mindenkinek arra van ideje, ami fontos a számára.
Akkor hát mit tehetünk?

Határozzunk meg prioritásokat az életünkben, és vezessük át ezeket az időbeosztásunkba

Egy biztos: ha mi nem osztjuk be az időnket, akkor beosztják mások. Éppen ezért 3-4 fontos dolgot határozzunk meg, amiről mi igazán szeretnénk, sőt akarjuk, sőt tenni is hajlandóak vagyunk azért, hogy beleférjen az időnkbe. Döntsük el azt is, hogy milyen gyakran akarunk ezekkel foglalkozni, és mennyi időt akarunk egyszerre rászánni. 
Például lehet az egyik ilyen cél, hogy naponta meditáljak. Át kell gondolnom, hogy reggel vagy este tudok-e rá időt szakítani, és hogy 5-10-15 percet akarok-e rászánni. Ha ez így van, akkor máris tudom, hogy a napom melyik szakaszába tudom beilleszteni.
Vagy legyen ez a testmozgás. Eldöntöm, hogy heti 3-szor akarok 1/2 órát mozogni, és egyszer pedig hosszabb időt, mondjuk 1 órát. Hektikus időbeosztással és sok pénzzel beiratkozhatom egy személyi edzőhöz, vagy, ugyancsak hektikus időbeosztással és kevés pénzzel eljárhatok heti 3* sétálni, és egyszer hetente edzőterembe vagy futni.

Fontos a rutinok kialakítása

Ezt a szót sokan nem szeretik. Pedig igen hasznos, mert ami rutinná vált, az automatikusan megy. Egy szokás kialakításánál az a legnehezebb szakasz, ameddig vitatkozni kell magunkkal: menjek edzeni, sétálni vagy ne? Leüljek meditálni vagy ne? Legtöbben már nem gondolkodunk azon mindennap, hogy kell-e fogat mosni? Van-e kedvünk hozzá? Jól esne-e? Egyszerűen csak tesszük, amit tennünk kell. 
Pont ezt a fokozatot kell elérnünk új, hasznos szokásainknál is.
Néhány ötlet, hogy könnyebben menjen:
  1. Írd össze, miért lesz jó neked, ha kialakítod a rendszeres testmozgás, meditáció stb. szokását? Ne add alább 6-8 igazán szívmelengető érvnél.
  2. Tedd ki valami jól látható helyre a listát.
  3. Olvasd el naponta.
  4. Jutalmazd meg magad, amikor elvégezted a kitűzött feladatot.
  5. Tudatosíts egy naplóban, word dokumentumban a változásokat.

Csússz el lazán!

Mindenkivel előfordul, hogy mégis kihagy egy meditációt, nem megy el edzeni. Ne aggódj rajta! Ne húzd fel magad! Ne akard bepótolni!
Egyszerűen folytasd a következő alkalommal. Ezért is jó, ha előre meghatározod ezeknek a számodra fontos aktivitásoknak az idejét.
Sok sikert kívánok!
Szeretnél még több stresszoldó tippet? Iratkozz fel hírlevelemre!

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .