Hosszú tél – avagy ép testben épphogy élek…

A téli fényszegény, hideg időszak alaposan megviseli szervezetünket. És amikor már túl sok a stressz, akkor jöhetnek a betegségek, hogy testünk valahogy újra önmagára irányíthassa figyelmünket.

épp testben épphogy élek

A téli fényszegény, hideg időszak alaposan megviseli szervezetünket. És amikor már túl sok a stressz, akkor jöhetnek a betegségek, hogy testünk valahogy újra önmagára irányíthassa figyelmünket.

Vizsgáljuk meg a fő stressz okozókat:

  1. Kevés a fény, ami blokkolja a fényérzékeny mirigyek működését, és alvó üzemmódba kapcsol bennünket. Ám mi télen- nyáron azonos munkarend szerint dolgozunk, így nem engedhetünk testünk természetes igényeinek.
  2. A hideg és a korai sötétedés miatt kevés időt töltünk a szabadban.
  3. Kevesebbet mozgunk. Egyes felmérések szerint a felnőtt lakosság mindössze heti egy órát sétál, amiben benne van az az idő is, amit a lakás ajtó és a kocsi között megtesz!
  4. Zsíros, nehéz ételeket eszünk, ezáltal testünk méreganyagokkal telítődik
  5. Nem fordítunk kellő figyelmet a megfelelelő öltözködésre, testápolásra.

Ha már tudjuk a bajt, akkor felmerül a kérdés, hogy mit tehetünk?

Nézzünk meg a válaszhoz néhány önsegítő módszert, amelyek segítségével közelebb kerülhetünk jól-létünkhöz:
  1. Minél többet legyünk levegőn, lehetőleg, emikor van még természetes fény. Lassan hosszabbodnak a napok, így véget ér a “sötétben megyek, sötétben érek haza” időszak. De kihasználhatjuk az ebédidőt vagy a hétvégéketbis. A természetes fény akkor is pozitívan hat ránk, ha éppen nem süt a Nap!
  2. Mozogjunk rendszeresen. Különösen fontosak a nyújtó gyakorlatok, vagy a törzsizomzat
  3. erősítő gyakorlatok, mint amilyeneket a jóga és a pilates órák tanítanak. Egy remek tipp ehhez: A Wekerlei mozgásműhely
  4. Igyunk elegendő folyadékot. Remek a sima víz vagy a citromos víz! Égyünk sok idény zöldséget, gyümölcsöt. Most van a szezonja a citrus féléknek is. Fogyasszuk őket bátran.
  5. Öltözködjünk rétegesen, ápoljuk bőrünket olyan természetes testápolókkal, szappanokkal, illóolajokkal, mint amilyeneket pl. a Mannaszappanosok gyártanak.
  6. És, ha úgy érezzük, hogy önerőből nem bírunk téli rosszkedvünkkel, bátran keressünk segítséget. Ilyen segítség lehet a kineziológia One Brain ága, amely a test, lélek, szellem harmóniáját segít megteremteni. Ezzel a kineziológiai ággal dolgozom magam is.
  7. Szintén jó ilyenkor akár önismereti céllal is belefogni a tanulásba. Ehhez számos jó lehetőséget találhatsz honlapunkon

Hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..