9 napos program a tavaszi megújulásért

Bár még a kinti világon nem igazán látszik, de közeledik a tavasz, a megújulás ideje. Ilyenkor sokan fognak valamiféle böjtbe, lelkigyakorlatba, ami segíti, hogy elengedjük a hosszú tél okozta tespedtségünket, felfrissítsük energiáinkat, és befogadóbbá váljunk az újdonságokra. Ebben a cikkben egy olyan 9 napos programot mutatok be, ami testi-lelki-mentális szinten egyaránt támogatja a megújulást.

Ebben a cikkben egy olyan 9 napos programot mutatok be, ami testi-lelki-mentális szinten egyaránt támogatja a megújulást

 

Köszönetnyilvánítás: Hálás vagyok Cseperkálóné Mirek Barbarának, hogy újra felhívta a figyelmemet erre a programra, és e cikk végleges formába öntésében nyújtott hathatós támogatását is nagyon köszönöm<3

Az eredeti program arról szól hogy kilenc napon keresztül mind a kilenc gyakorlatot el kell végezni, be kell tartani. Ez nagyon szigorú és éppen ezért nagyon erőteljes. Aki érzi magában az erőt az kivitelezheti ezen a módon is, én már megcsináltam így és nagyon jól működött.

Ám megtanultam az elmúlt 10 évben, hogy még a lelki gyakorlatokban sem szabad túlzottan erőszakosnak lennünk magunkkal, mert visszájára sülhet el a dolog. Ahelyett, hogy megtapasztalnánk a tisztulás előnyeit, inkább kudarcként, bukásként fogjuk fel, ha valami nem úgy sikerül, ahogy az „elő van írva”.

Ezért idén ennek megvalósítását „lightosabb” módon tervezem. Mindennap egy feladatra fogok koncentrálni, megfigyelve, naplózva a tapasztalataimat. Ha szívesen velem tartanál, mert vágysz a testi-lelki méregtelenítés megtapasztalására, akkor szeretettel várlak az „Érdekel a kineziológia” facebook csoportban, ahol hétfőtől együtt vágunk neki az érdeklődőkkel ennek a programnak. Ha még nem vagy tagja a csoportnak, itt tudsz belépni.

Nézzük a gyakorlatokat:

1. Ne elégedetlenkedj!

Ne méltatlankodj, ha valami nem úgy sikerül, ahogy eltervezted. Fogadj mindent örömmel. Keresd meg a történtek fejlesztő, tanító hatását.

Az elégedetlenség az ellenállásunkból fakad. Ezt igyekszünk ezzel a gyakorlattal elfogadássá alakítani. Az elfogadás lehetővé teszi, hogy tanuljunk a helyzetből, és ezáltal változtassunk rajta.

2. Ne kritizálj!

Ne bírálj se embert, se tárgyat, de még önmagadat se! Törekedj az ítéletmentességre.

A ma emberének fejlett a kritikai érzéke. Gyakran van azon a figyelme, ami nem tetszik, ami „nem jó”. A kritika visszafogása, az ítéletmentesség támogathatja, hogy energiáinkat a másik fél megértésre összpontosíthassuk.

3. Figyelj magadra!

Figyeld meg a napi cselekvéseid közben felbukkanó gondolataidat. Légy tudatos cselekedeteidben. Igyekezz a jelenre koncentrálni.

Gyakran tapasztalhatjuk, hogy „máshol jár az eszünk”. Néha a múltban, néha a jövőben kalandozunk, érdemes megfigyelnünk, hogy milyen minőségűek ezek a belső párbeszédek és hogyan hat ez a hatékonyságunkra.

4. Kelj fel korábban!

Kelj egy órával hamarabb a szokásosnál. Ezt az órát fordítsd a spirituális fejlődésedre. Legjobb valamilyen spirituális témájú könyv figyelmes olvasása.

„Ki korán kel aranyat lel” – ahogy a mondás is tartja. Kutatásban is vizsgálták, hogy a sikeres embereknek az az egyik titka, hogy alkotói, ismeretszerzési folyamatokat végeznek, amikor még mások alszanak.

5. Figyelj az étkezésre!

Ne fogyassz állati eredetű terméket. Igyál sok tiszta vizet. Ha lehetséges csak nyers gyümölcsök, zöldségek, magvak adják az étkezésedet. Naponta 1 főétkezés legyen.

A böjt lehetőséget teremt arra, hogy a testi folyamatok csökkenésével energiák szabaduljanak fel és a spirituális énünkkel szorosabb kapcsolatba kerüljünk, tisztább gondolataink legyenek.

6. Meditálj!

Találj alkalmat a magányos, visszavonult meditációra! A meditációs gyakorlatot bevezetheted a légzésed vagy egy gyertyaláng megfigyelésével. Amennyire lehet üresítsd ki az elmédet!

Gondolataink elcsendesítése segít abban, hogy nyugodtabban teljenek napjaink. A reggeli meditáció segíti a könnyed napindítást, hatására energikusabbnak érezhetjük magunkat. Az esti elcsendesedés pedig lehetőséget ad a napi események újraértelmezésére.

7. Tegyél valamit, amit egyébként nem tennél!

Naponta legalább egyszer tegyél olyasmit, amit nem szeretsz megcsinálni, és amit egyébként nem is kellene megtenned. Ha lehet, olyan tevékenységet válassz, ami nem szükséges a létfenntartáshoz!

Ez a gyakorlat lehetőséget ad felismerni, hogy mik azok a tevékenységek, amelyekkel elkerülésben vagyunk. Felismerhetjük belső erőnket, elvégzésük sikerélményt ad. Kipróbálhatjuk magunkat új élethelyezetekben, átértékelve azokat.

8. Légy önzetlen!

Hajts végre legalább egy önzetlen cselekedetet, amiről senki sem szerez tudomást. Tegyél valamit mások vagy a világmindenség érdekében, de maradj a háttérben! Olyan tettet hajts végre, ami áldozattal vagy lemondással jár.

Az önzetlen adakozás nagy örömöt okoz, az életünk magasabb értelmet nyer általa. Átértékelhetjük javainkat, a rendelkezésünkre álló forrásainkat, ezáltal könnyedebben megélhetjük a bőséget!

9. Nézd vissza a napodat!

Nézd vissza lefekvéstől a felkelésig a napodat. Értékeld ki a napot. Ha olyan ponthoz érsz, ahol szerinted másképpen kellett volna viselkedni, képzeld el a helyesnek tartott viselkedési módot!

Az agy nem képes különbséget tenni a megtörtént és a hatékonyan elképzelt esemény között. Így ha ezt a gyakorlatot beépíted életedbe, lehetőséged van felülírni életed történéseit, hogy megváltoztathasd jövőbeli reakcióidat a hasonló helyzetekre.

Ha szeretnél velünk tartani, akkor hétfőtől várunk az Érdekel a kineziológia Facebook csoportban, ahol a közösség erejével, egymást támogatva végig megyünk kilenc nap alatt gyengéden a programon, napi egy témát körbejárva. A böjti időszakban ezzel segítjük elő a testi/szellemi/lelki tisztulást, hogy energikusan induljon a tavaszunk. Gyertek, gyertek, együtt jobb!

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .