Hogyan dolgozz betegekkel?

Szinte minden alkalommal, amikor a kineziológiáról beszélek, elmondom, hogy nem kezelünk tüneteket, nem gyógyítunk betegségeket.

Nemrégiben többen is feltettétek azt a kérdést, hogy akkor mit mondhatunk vagy tehetünk olyankor, amikor valaki a fizikai vagy mentális tünetei alapján keres nálunk segítséget?

Mit NE tegyél?

  • NE mondd, hogy a kineziológia vagy Te magad segítesz bármely betegségen vagy tüneten! Mi a stresszel dolgozunk, amit a tünet vagy a betegség okoz. Illetve tudjuk oldani a betegségek érzelmi komponenseit is a One Brain módszerrel.
  • NE módosítsd az orvos vagy pszichiáter által előírt terápiát vagy gyógyszert! Még, ha a kliens arról számol is be, hogy az oldások hatására sokkal jobban érzi magát, kérd meg, hogy menjen vissza az orvoshoz/pszichiáterhez, és beszélje meg vele a lehetséges terápiás módosításokat.
  • NE végezz terápiás munkát! Erre a One Brain módszer nem ad képesítést. Mi olyan ügyekkel dolgozunk, amelyeknek gondot okoznak a jelenben. Nem tudunk segíteni a válás vagy a gyerekkori traumák feldolgozásában. (Tudom, ezzel a tanácsommal sokaknak adhatok okot a vitára, de vállalom a szakmai véleményemet)
  • NE “írj fel” semmit! Még táplálék kiegészítőt sem! Sőt, én még a megerősítő gyakorlat felírására is a klienseimet szoktam megkérni – az önmagunkért vállalt felelősség jegyében.

Mit tegyél akkor?

  • Találd meg az ügyet, és oldd a stresszt, ami a tünet kapcsán jelentkezik.
  • Vizsgáld meg, hogy kapcsolódik-e stressz a gyógyulásba vetett hithez?
  • Oldd a betegség érzelmi komponenseit: félelem, magány érzet, bűntudat, stb. Határozd meg minél specifikusabban, hogy miről van szó.
  • Oldhatod a kezelésektől való félelmet, az orvosok, segítők felé irányuló bizalmatlanságot.

És még egy fontos dolog:

Légy etikus: a beteg ember nagyon kiszolgáltatott. Ne élj vissza a bizalmával!

Mit tanulunk a One Brain 4-es tanfolyamon?

Talán a magyar vizsgarendszer miatt, sokan gondolják, hogy az első három tanfolyam után már a kezükben van minden, hogy szakmailag jó segítővé váljanak. Azt kell mondjam, hogy az igazi tanulás csak itt kezdődik!

A Haladó Egy Agy tanfolyam témája: diszlexiás vakfoltjaink érzelmi háttere. Olyan energia blokkok oldásával foglalkozunk, amelyek a testünkbe zárt megtagadott és letagadott érzelmeink következtében alakultak ki. Azokról az érzelmekről van itt szó, amiket lenyeltünk, de soha nem tudtuk megemészteni, még kevésbé kiválasztani magunkból.

Ahogy ezt már a legutóbbi posztban is említettem, minden tanfolyamoknak megvan a lényegi ügye. Az Egy Agy Haladóknak tanfolyamnál ez az ügy a reaktivitás, ami azt jelenti, hogy a stressz miatt nem felelősségteljes választ adunk egy kihívást jelentő helyzetre, tapasztalata, ráhangolódva a mindenki számára legfőbb jóra, hanem csak reagálunk a múlt beépült mintázatai alapján gyakran terméketlen, időnként pedig romboló módon.


Miben segít neked ez a tanfolyam?

1. Ha most tanulod a One Braint, akkor nagyszerű új eszközök és készségek birtokába kerülhetsz, amelyek támogatják oldásaid hatékonyságát.
2. Ha már régebben tanultad, és ismételni jössz, akkor segít abban, hogy világosabban használd a jól ismert eszközöket, többek között a „mumus” korrekciókat is, valamint, hogy megtanulhatod azt az oldásmenetet, ami munkádat igazán gyengéddé, a kliens által vezetetté teszi.
3. Ha már oktatod, akkor magabiztossá válhatsz abban, hogy hogyan tudod az új szemléletet átadni hallgatóidnak úgy, hogy élvezetes és örömteli legyen számukra a tanulás.

Milyen korrekciókkal bővül az eszköztár?

  • Testpolaritás
  • Polarizált egyensúly
  • Elektrolit egyensúly
  • Kloakális energia
  • Fülkürti egyensúly
  • Szimbólumok
  • Tekintetirányok oldása
  • Mellékvese energia oldása
  • Anyai, apai viselkedési minták oldása
  • Bach és Maui esszenciák
  • Csakrák
  • A reaktív energia korrigálása
  • Összeszűkült koponya korrekció
  • Rekeszsérvi energia
  • Ileocökális billentyű energiája
  • Huston billentyű energiája
  • Újabb izmok

Ha felkeltettem az érdeklődésedet, akkor ma (2020. február 7.) éjfélig még tudsz csatlakozni. Szándékodat jelezd emailben a jelentkezes@chironstudio.hu címen

Mit tanulunk a 6-os tanfolyamon?

Mint minden One Brain tanfolyamnak, ennek is meg van a maga speciális helye és szerepe a One Brain képzési útjában.

A kulcs: Lényegi énünkben elszenvedett sebeink, és a fájdalomhoz való irracionális ragaszkodás blokkolják testünkben az éltető energiák áramlását. Ezek az energia blokkok hosszabb távon szegényesebb testi működésekhez, mi több: fizikai fájdalmakhoz vezethetnek el minket.

Bár a cél számunkra sohasem a fizikai vagy mentális tünetek kezelése – ez az orvosok, pszichológusok, pszichiáterek feladata, az energiablokkok eltávolítása, a viselkedésünk tudatos megválasztása kaput nyithat számunkra, hogy életünket olyan irányba változtassuk, hogy békésebb, örömtelibb és kielégítőbb legyen.

Milyen korrekciókat tanulunk ezekhez a célokhoz?

  • Fájdalomviselkedési formák: életünk fájdalmas pontjai improduktív viselkedéshez vezethetnek. Ám van kiút, ha hajlandóak vagyunk megtalálni ügyünkben a helyes, előremutató viselkedést.
  • Vizuális motivációs kártyák: egy-egy érzelmi állapot vizuális megjelenítői. Segítségükkel felismerhetjük reakcióinkat, ezek múltbeli gyökereit, sőt jövőbeli kihatásait is.
  • Sokan tudják már, hogy elnyomott érzéseink a testünkben landolnak. Ezeknek a korrekcióknak a segítségével felszabadíthatjuk izmainkat az érzelmi stressz következményei alól.
  • Bal-jobb polaritás integrációja: a hosszú név komplex korrekciót takar, amelynek segítségével teljes mélységében képesek vagyunk átlátni ügyeinket túllépve azon, hogy önmegtagadásunk árán is nélkülözhetetlennek kell lennünk.
  • Vénás-artériás energia áramlásának blokkja: Az érzelmi blokkok nem csap az izmaink, hanem a szerveink energiaáramlását is érinthetik. Ezzel a korrekcióval a véráramlás energetikai blokkjait tudjuk oldani, így szerveink kiegyensúlyozottabb energiával tudnak működni.
  • Meridián energia korrekció: Az ősi kínai tudás csodálatosan kombinálható a One Brain rendszerrel. Az 5 elem rendszeren belüli egyensúly megteremtése kiegyensúlyozott energiákhoz vezet minket.


Oldási készségek:

Újabb hasznos kreatív stresszoldó eszközöket tanulunk alkalmazni, amelyek hatékonyan vezetik fel a felgyülemlett negatív érzelmi töltést. Megismerkedünk a generációs oldás fogalmával, hogy képesek legyünk generációkon áthúzódó viselkedési mintáink megvizsgálására is.


Láthatod, hogy a képzési út minden egyes pontja kiteljesíti a tudásodat, hogy gyengéden, biztonságosan, hatékonyan segíthesd klienseidet a változások útján.

Mit tanulunk a One Brain 12-es szintjén?

A One Brain módszeren belül minden egyes tanfolyamnak megvan a maga szerepe úgy a tanulási folyamatunkban, mint az önismeretünkben. Vannak tanfolyamaink, ahol inkább a stresszoldó technikák megismerésére, begyakorlására kerül a hangsúly. Más tanfolyamokon pedig az önismeret mélyítése, bizonyos egyetemes, mindenkit érintő ügyek feltárása és oldása adja meg a fókuszt számunkra.

A Konzultáns Praktikum, a One Brain tanfolyamok 12-es szintje, arra szolgál, hogy hozzáértő közönség előtt megmutathassuk eddig megszerzett tudásunkat, és visszajelzést kaphassunk róla.

Folytatjuk azt a sorozatot, amelyben szeretném nektek lépésről lépésre bemutatni a One Brain módszer képzési útját. Ez a képzési út 364 órányi tanulást foglal magában, és nagyon alaposan felkészíti az ezzel a módszerrel dolgozó, a képzési utat végigjáró segítőket az érzelmi stresszekkel való gyengéd, biztonságos és kliens által vezetett munkára.

Mi ennek a tanfolyamnak a célja?

A Konzultáns Praktikum (One Brain 12-es) tanfolyamon a cél, hogy ráláthassunk arra, hogyan is állunk mindazoknak az eszközöknek (oldási folyamat, korrekciók, kommunikáció) használatával, amelyeket a képzési út során elsajátítottunk.

Vizsga vagy vizsgálat?

Sokan azt gondolják, hogy egyfajta vizsga ez, ahol meg lehet bukni, és emiatt a hallgatók gyakorlatilag rettegnek ettől. Angolul assesement-nek hívják, és nem examination-nek! Tehát inkább vizsgálat, mint vizsga. Olyan lehetőség, ahol visszajelzést kaphatunk mind az erősségeinkről, mind a hiányosságainkról, hogy magabiztosan, a hiányokat pótolva rugaszkodhassunk neki az igazi minősítő tanfolyamnak, ami a Konzultáns Facilitátori tréning, azaz a 13-as szint.

A “vizsgálat” során minden hallgatónak be kell mutatnia egy teljes oldást a csoport és a 3in1 által felhatalmazott oktatók előtt. Aztán a bemutató után visszajelzést kap a hallgató mindarról, amit a csoport megfigyelt. A csoport tagjai egy szigorú séma szerint jeleznek vissza, amit kiss-wish-kiss módszernek szoktak hívni. Azaz minden csoporttag elmond valamit, ami neki nagyon tetszett az oldásban, aztán egy olyan dolgot, amit szeretett volna látni, és végül ismét egy neki tetsző dologgal kell zárnia a visszajelzést. A bemutatót végző hallgató pedig csak annyit válaszol a hallottakra, hogy “Köszönöm”.

A jelenlevő felhatalmazott oktató vagy oktatók bővebb és részletesebb visszajelzést adnak, amiből nagyon sokat lehet tanulni.

A tanfolyam végén egyedi házi feladatokkal térnek haza a hallgatók arra vonatkozóan, hogy mit kell még alaposabban tanulmányozniuk vagy gyakorolniuk a következő szintig.

Hogyan készülj fel?

  • Ismételd át a számodra nehezebben érthető korrekciókat.
  • Keress gyakorlópartnereket, alakítsatok gyakorló csoportot.
  • Olvasd újra Thomas Gordon: Szülői eredményességi tréning című könyvét.
  • Menj gyakorló napra vagy kérj konzultációs lehetőséget oktató(i)dtól.
  • Ha izgulsz a bemutató miatt, kérj rá oldást, hogy ne blokkoljon ez a helyzet.
  • Csinálj az oktatód előtt egy oldást, kérj rá visszajelzést.

Hogyan dolgozd fel a tapasztalataidat?

  • Dicsérd meg magad, hogy sikeresen túljutottál a 12-es szinten.
  • Végezd el a házi feladatodat.
  • Olvasd át a jegyzeteidet, amit a többiek oldásáról készítettél. Karikázd be egy színnel azt, ami tetszett, ami a társad oldásából jó ötletként átvehető.
  • Karikázd be egy másik színnel azt, amiről úgy láttad, hogy az nem szolgálja az oldás céljait.
  • Tisztázd le a jegyzeteidet. Írd le magadnak a legfontosabb tanulságokat külön is.
  • Készíts tanulási tervet a házi feladatod elvégzéséhez.

Bízom benne, hogy sikerült csökkentenem a stresszedet ezen a témán, és minél többen találkozunk ezen az izgalmas tanfolyamon.

Mit tanulunk a One Brain 9-es szintjén?

Folytatjuk azt a sorozatot, amiben szeretném nektek lépésről lépésre bemutatni a One Brain módszer képzési útját. Ez a képzési út 364 órányi tanulást foglal magában, és nagyon alaposan felkészíti az ezzel a módszerrel dolgozó, a képzési utat végigjáró segítőket az érzelmi stresszekkel való gyengéd, biztonságos és kliens által vezetett munkára.

A One Brain módszeren belül minden egyes tanfolyamnak megvan a maga szerepe úgy a tanulási folyamatunkban, mint az önismeretünkben. Vannak tanfolyamaink, ahol inkább a stresszoldó technikák megismerésére, begyakorlására kerül a hangsúly. Más tanfolyamokon pedig az önismeret mélyítése, bizonyos egyetemes, mindenkit érintő ügyek feltárása és oldása adja mega fókuszt számunkra.

A One Brain 9-es szintje inkább az utóbbi típusba tartozik. Ám az önismeret mellett még egy nagyon fontos funkciót is betölt: Lehetőség van itt a hallgatók számára a teljes eszköztár birtokában gyakorolni az oldási folyamatot.


A tanfolyam címe: gyermekkor, szexualitás (nemi szerepek), öregedés.

Gyermekkorunk legfőbb félelmei a kicsiségünkből és a világ irántunk való közömbösségéből fakadnak. Ezek miatt megtagadjuk az önmagunkról való tudást, a választási lehetőségeinket.

Elveszítve önmagunkat nem marad más, mint megfelelni azoknak az elvárásoknak férfiként vagy nőként, amelyeket a társadalom támaszt elénk.

Majd ahogy telnek az évek, “rögeszmésen” ragaszkodunk eddig kialakult mintáinkhoz, és nem vagyunk többé nyitottak a világ kínálta újdonságokra. Mivel nem tanulunk már semmi újat, elménk veszít az élességéből, öregesen kezdünk gondolkodni, nem vagyunk nyitottak többé a világ által hozott változásokra, nem élünk a jelenben. Testünket pedig egyre inkább koptatja a stressz. Így öregszünk mind testileg, mind mentálisan, míg el nem jön az átlépés pillanata, amit legtöbben a félelemtől remegve várunk. És, bár ÉLNI már nem szeretünk, a halál is rémisztő árnyékként tornyosul felettünk.


A 9-es tanfolyam célja

Amikor oldjuk gyermekkorunk félelmeit, a nemi szerep elvárásoknak való kényszeres megfelelést, az öregedének azt a rögeszméjét, hogy testileg-szellemileg le kell épülni ahhoz, hogy “megfizessünk a múlt bűneiért”, akkor végre újra kapcsolatba kerülhetünk az önmagunkról való tudással, visszanyerhetjük választási lehetőségeinket, és végre jól érezhetjük magunkat abban a jelenben, amiben éppen élünk.

Remélem, sikerült kedvet csinálnom nektek, hogy folytassátok a képzést, hogy eljussatok ehhez, a nyugodtan mondhatom, sordöntő tanfolyami szinthez. Ha pedig a témák vagy akár az oldások gyakorlása időszerű a számodra, ne tétovázz, hanem gyere, és ismételd meg ezt a szintet.


Az idei tanfolyamok időpontját itt találod:

https://www.chironstudio.hu/tanfolyamok