Pihenés Projekt

Aki figyelmesen nyomon követte a blog életét, az láthatta, hogy az elmúlt egy évben alig született blogbejegyzés. Nem véletlenül alakult ez így, hanem azért, mert szégyen ide vagy oda meglehetősen kimerültem, és a prioritás az volt, hogy miközben a segítői és oktatói munkámat végzem tudjak pihenni és magasabb energia szintre szert tenni.

Mi vezetett a kimerültséghez?

A segítői munka eleve predesztinál arra, hogy kifáradjunk. Én nagyon szeretem a munkám, fontos nekem, hogy jól végezzem, és mi tagadás meglehetősen maximalista is vagyok. Ráadásul nemcsak a munkámban, hanem a magánéletemben is. Szeretem, ha a jól végzett munka mellett rendben van a háztartás, minőségi időt tudok tölteni a gyerekeimmel, a férjemmel, az unokámmal. Szeretem, ha el tudunk menni színházba, moziba, ja, és a kert! A kert is legyen kigyomlálva…

Őrület, ugye? Szerintem is. Érezve a fáradtságomat, úgy döntöttem, hogy a fő fókusz most a pihenésen lesz, ameddig el nem érem azt az energiaszintet, hogy az írásra is legyen erőm.

Így aztán a fő fókusz a pihenésre került, ám most már megtalálva az egyensúlyt, úgy érzem, fokozatosan visszatérek a bloghoz és a FB videókhoz is.

Min változtattam?

  1. Felmértem, hogy mi mindenbe teszem az energiámat.
  2. Szétválogattam a teendőimet 3 kategóriába: mi az, amit mindenképp nekem kell megcsinálni? Mi az, amit másra kell hagynom? Mi az, amit nem csinálok?
  3. Rangsoroltam mindazt, amit az én felelősségi körömben akartam tartani.
  4. Segítséget kértem ahhoz, amit fontos elvégezni, de nem muszáj, hogy én tegyem.
  5. Fájó szívvel elengedtem olyan tevékenységeket, amiket fontosnak tartottam, de nem maradt rá energia a még fontosabbak mellett.
  6. Kevésbé fájó szívvel elengedtem néhány olyan dolgot, amit mindig is utáltam csinálni, de azt hittem, hogy fontos.

Miből állt/áll a pihenés projektem?

  • Kitűztem egy célt: megtanulok bűntudat nélkül pihenni.
  • Este 10-kor lefeküdtem aludni.
  • Ha fáradtnak éreztem magam, napközben is szundikáltam, ha tehettem.
  • Naplóztam az energia szintem.
  • Minden héten tartottam egy “spontán napot”, ahol lehetőleg semmilyen előre eltervezett programom nem volt, hanem azt tettem, amihez éppen kedvem szottyant.
  • Rendszeresen ettem jó minőségű, gyakran saját készítésű ételeket. És minden héten mozogtam.
  • Új területként elkezdtem felfedezni a színek harmóniáját magamon, az öltözködésemben.

Meddig jutottam?

  • Ma már nyugodtabban teszek “semmit”. Az energiaszintem ezzel együtt megnőtt.
  • Könnyebben kérek segítséget.
  • Még nehezen mondok nemet, de ha nehéz is, gyakrabban megteszem.

Mi váható a blog életében?

Lassan visszatérek a blog bejegyzésekhez. Szeptemberig nagyjából heti egy posztra számíthattok, aztán meglátjuk mit enged meg az energia.

A Facebookon június végéig heti rendszerességgel tervezek élő videókat. Kövessétek oldalunkat, így értesülhettek az adásokról. Ide kattintva követhetitek az oldalunkat: https://www.facebook.com/chironstudio/?ref=hl

Szeretettel várom ötleteiteket, témajavaslataitokat a hozzászólások között.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..