Mindennek megvan a maga ideje – Meridián óra

Régóta tudott dolog, hogy mindennek megvan a maga ideje. Különféle ritmusok határozzák meg az életünket. Megvan a nap ritmusa: mikor alszunk, mikor eszünk, mikor dolgozunk, mikor emésztünk, mikor játszunk, mikor mozgunk.
A kínai gyógyászat a meridián órára, a meridiánok “időbeosztására” alapozta évezredek óta az ideális napi rendet.

Mindennek megv an a maga ideje

Havi ritmusainkat a hold határozza meg.

Energiaszintünk a Hold telítődéséhez hasonlóan a hónap során egy darabig növekszik. Ilyenkor úgy érezhetjük, hogy sok mindent nagyon hatékonyan el tudunk végezni. Aztán egyszercsak átfordul, és befelé tart az energia. Ilyenkor kevéssé vagyunk hatékonyak kívűl, inkább pihennénk, magunk felé fordulnánk. Majd újra fordul a kerék, és ismét aktívan vetjük bele magunkat a megvalósításba

Vannak éves ritmusaink is, amelyek az évszakokkal az évkörrel változnak.

Ha tiszteletben tartjuk napi ritmusunkat, akkor energiaszintünk összhangba kerül tevékenységeinkkel. Így könnyedebben elvégezhetjük dolgainkat. Jut idő a mozgásra, pihenésre is.

Nézzük most meg részletesen, hogy melyik időszek mire alkalmas a nap során

1. Tüdő meridián
Hajnali 3 és 5 óra között a legaktívabb ez az energiavezeték. Az én érzetünkkel van összefüggésben. A tüdő a kapu a külvilág felé. A kapcsolataink stresszei emiatt gyakran itt csapódnak le. Kiegyensúlyozott működésnél a nyugodt alvás mély légzése jellemző ebben az időszakban. Kiegyensúlyozatlanságát a hajnali köhögés jelezheti.

2. Vastagbél meridián:
Reggel 5-7 óráig van az aktivitás maximuma. A kiválasztás, a védekezés szerve. Hozzátartozik a salakanyagok kiürítése a testből. Sokat segít a salakanyagok ürítésében, ha felkelés után ebben az időszakban elfogyasztunk 1-2 pohár langyos vizet.
Lelkileg ide tartozik a lehatárolódás képessége és a realitás érzékünk.

3. Gyomor meridián:
7 és 9 óra között a van az energetikai maximuma. A gyomor meridián a táplálék és az információ felvétellel egyaránt szoros kapcsolatban áll. Ilyenkor érdemes elfogyasztanunk el bőséges reggelinket egy bögre finom, meleg teával kiegészítve.

4. Lép- hasnyálmirigy meridián:
9-11 óra között a legaktívabb. Jó működése a napfonati idegközponttal függ össze. Érzések, érzetek, azonnali szükségletek tartoznak a felügyelete alá. Ha a lép működése megfelelő, akkor jó lesz a vér minősége. Támogathatjuk kiegyensúlyozottságát, ha ebben az időszakban elkortyolgatunk néhány pohár langyos teát.

5. Szív meridián:
11 és 13 óra között van az energia maximuma. Ebben az időszakban vagyunk a legenergikusabbak. Ha ebéd után picit lepihenünk, az sokat segít a szívbetegségek megelőzésében, és támogatja, hogy a délutáni, esti időszakban is energikusak maradjunk.

6. Vékonybél meridián:
13-15 óráig van az aktivitási maximuma. Az emésztésért és a tápanyagfeldolgozásáért felelős szervünk tartozik felügyelete alá. De itt mutatkozik meg a tetterő és az önkifejezés is. Ezen kívűl fontos szerepe van az immunitásunk megteremtésében.
Ebben az időszakban jó megenni 1-1 pohár kefírt, joghurtot, vagy bevenni a bélflóra támogató szereket.

7. Hólyag meridián:
Aktivitási maximuma 15-17 óráig tart. Irányítja a test nyirok áramlását, segíti a test/lélek alkalmazkodó képességét. Ebben az időszakban jótékony hatású a sok víz és gyógytea elfogyasztása.

8. Vese meridián:
Aktivitása 17-19 óra között a legerőteljesebb. Megszűri a vért, fontos szerepe van a méregtelenítésben is. A vese tárolja a velünk született életenergiát. Ezért fontos, hogy törekedjünk a kiegyensúlyozott veseműködés fenntartására. Igyunk sok folyadékot, viszont a vacsora ne legyen túl sós, zsíros vagy nehéz, mert ez hozzájárulhat a magasvérnyomás betegség kialakuláslához. A keringés romlása pedig fokozott terhet ró a vesék működésére

9. Szívburok vagy Kerengés-nemi meridián:
Este 19-21 óra között van a csúcspontja. Ilyenkor már érdemes a lefekvéshez készülődni. Intenzív mozgás ebben az időszakban már nem ajánlott, mert álmatlanságot okozhat, de egy kellemes séta vacsora után még jót is tehet.

Szintén jó lehet, ha a szívbetegek ezekben az órákban végigkopogtatják a szívburok meridián pontjait. Segíthet abban, hogy a szívet körülvevő káros energia szintje csökkenjen, hasznos a szívbetegségek megelőzésében.

10. Hármas melegítő meridián:
Az emésztés, a kiválasztás és légzés összehangolásáért felelős ez az energiavezeték, ami 21-23 óráig van működése maximumán.
Ez az időszak jó lehetőséget teremt a párunkkal való intim együttlétre. Fontos, hogy kerüljük a veszekedéseket ebben az időszakban. Ne a problémák megbeszélésén, hanem az összhang átélésén legyen a hangsúly.

11. Az epehólyag meridián:
23-01 óra között éri el az energia maximumát. Az anyagcsere hatékonyságához nagyon fontos, hogy ebben az időszakban már pihenjünk. 23 órakor még a baglyoknak is érdemes lefeküdniük!
Egészségi szempontból figyelnünk kell arra, hogy a szív energiája ilyenkor van a mélyponton. Ekkor a leggyakoribbak az infarktusok. Szívbetegségnél legyen kéznél a gyógyszerünk ebben az időszakban!

12. Máj meridián:
1-3 óráig a legerőteljesebb a működése. Akkor tud jól méregteleníteni, ha a mély alvás fázisában vagyunk. Így biztosítja a friss vért a test számára.
Ha rendszeresen felébredünk ebben az idő szakban, akkor érdemes a máj méregtelenítő munkáját megtámogatni. Ehhez remek eszközt kinál a dél tájban feltett meleg májpakolás, amivel pihenünk egy fél órácskát.

Hogy tartsd magadat ezekhez a jó tanácsokhoz a 21. század embereként?

Elsősorban ne görcsölj rá!

Inkább gondold végig, hogy mik lehetnek azok az apró, finom változtatások, amelyekkel nagyobb összhangba kerülhetnél magaddal, a tested működésével.
Egy kis esti séta? Egy finom reggeli? Korábbi lefekvés? – Mind hasznos eszköz lehet arra, hogy az egyensúly irányába vezesd magad.

Ha túl nagy stresszt okoz a változás, vagy azt sem tudod hogyan kezdj hozzá az egészségesebb életmód megteremtéséhez, akkor keress meg minket, hogy a stressz oldása után nagyobb tudatossággal foghass bele a tavaszi nagy energia töltet befogadásába.

Ha szeretnél stresszoldó email tanfolyamunkba bekapcsolódni, akkor itt tudsz feliratkozni.

Hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..