Könyvajánló – Doreen Virtue: Szüntelen éhség

Ebben a hónapban sokféleképpen beszélünk a megújulásról, fogyásról, méregtelenítésről. Ebben a blogbejegyzésben egy olyan könyvet szeretnék a figyelmetekbe ajánlani, ami részletesen foglalkozik az érzelmi okú, stressz alapú túlevéssel.

A minket gyötrő Szüntelen éhség az érzelmi túlevésünk következménye. Túljutva ezeken a nehéz, lehúzó következményeken, hozzáláthatunk végre, hogy megéljük kreativitásunkat a mindennapokban visszanyerve eredendő energiánkat.

Doreen Virtue meglátásai az ételek utáni sóvárgás leküzdéséről

 

1. Bűnös étvágy

Amikor ez a könyv először a kezembe került, akkor éppen sokan fordultak hozzám súlyproblémájukkal. Bevallom, hogy közvetlenül kevés tapasztalatom volt erről a probléma körről, mert egészen 40 éves koromig, úgymond, nagyon szerencsés alkattal rendelkeztem: bármit ehettem, mégsem híztam. Mindezt úgy, hogy még az édességet sem vetettem meg, sőt!

Ám, ahogy elkezdtem utánanézni a különféle fogyást segítő módszereknek, meglepő volt számomra, hogy a fogyókúrás tippek mind-mind csupán a fizikai testben keresték az okot, és valamennyien szigorú előírásokat tettek, hogy mit mikor lehet enni, és mik azok az ételek, amelyek tiltólistán vannak.

Meg kell mondanom, hogy számomra ez alapvetően nagyon ellenszenvesnek tűnt, mert úgy éreztem, hogy elválasztja a fogyni vágyókat a saját testüktől, a saját étvágyuktól. Márpedig a klienseimmel szerzett tapasztalatok azt mutatták, hogy ha túl sok a megszorítás, vagy, ha ez a megszorítás túl sokáig tart, akkor „bűnözni” kezdenek. Ez pedig azzal jár, hogy bűntudatuk lesz. Ettől pedig feladják céljukat, és az egyszeri kilengésből súlyos visszaesés, sőt visszahízás lesz.

Doreen volt az első, akinél azt olvastam, hogy az étvágyunkat nem megzabolázni kell, hiszen éppen ez az, ami megmutatja, hogy mire van szükségünk. Sokkal fontosabb, hogy felismerjük, hogy mire vágyunk, illetve, hogy a vágyaink mögött milyen motivációk bújhatnak meg? Milyen ízek, ételtípusok azok, amelyeket rendszeresen megkívánunk? Sőt, arról is sok szó esik a könyvben, hogy mit tegyünk, ha azt vesszük észre, hogy bizonyos ételekből nem tudunk jól lakni, vagy éppen olyan dolgokat kívánunk, amelyek kifejezetten ártanak nekünk.

2. Fejezetek a könyvből

Az első részben alapvetően az érzelmi evés vagy a stressz evést járja körül a szerző. Foglalkozik a túlevés társadalmi okaival is. Pl. arra is választ kaphatsz belőle, hogy az ételekkel dúsan megrakott asztal hogyan csábít túlevésre. Valamint van egy remek kérdőív is ebben a fejezetben, ami segít annak eldöntésében, hogy milyen a viszonyod az étkezéshez, milyen hatások esetén lehetsz hajlamos arra, hogy többet egyél a kelleténél.

A második részben az ételek, fűszerek hangulat módosító hatásáról olvashatsz. Azt is megtudhatod, hogy néha a lelked az étvágyadon keresztül üzen neked lényed azon területeiről, amelyeket a félelmeid miatt elhanyagolsz.

A harmadik részben egy nagyon alapos áttekintést kaphatsz arról, hogy mit jelent, ha a füstölt kolbász, a chips, a csokoládé vagy éppen a fagyik után áhítozol, ha ezekben az ételekben nehéz a mértéket megtartanod.

A negyedik részben pedig egy részletes összefoglaló táblázat segít megfejteni az egyes ételek utáni sóvárgás okát. Sőt itt olyan pozitív megerősítéseket is találsz, ami segíthet abban, hogy túljuss ezen a kínzó vágyakozásokon.

3. Kiknek ajánlom?

Érdemes elolvasnod ezt a könyvet, ha úgy látod, hogy hajlamos vagy mértéktelenül enni bizonyos ételekből. De jó meglátásokat szerezhetsz akkor is e könyvből, ha kineziológusként túlsúlyosokkal foglalkozol.

Ha szeretnél segítséged kapni a súlyproblémáid megoldásához, akkor keress minket elérhetőségeinken. Ha elvégezted a One Brain 2. szintjét, akkor pedig jelentkezz az április 6-án induló Várakozó kilók tanfolyam 1-es szintjére.

“Könyvajánló – Doreen Virtue: Szüntelen éhség” bejegyzéshez 1 hozzászólás

Hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..