Hogyan segíthet a kineziológia az egészség megteremtésében?

Az egészség nem a betegség tünetek hiányát jelenti. A WHO 1946-os definíciója szerint …”Az egészség a teljes testi, szellemi és szociális jól-lét állapota, és nem csupán a tünetek vagy a fogyatékosság hiánya.

Természetesen, ha ez alapján a definició alapján tekintenénk egészségi állapotunkra, akkor nagyon kevés embert tekinthetnénk egészségesnek.

Ebben a cikkben megvizsgáljuk, hogy mi az egészségünk három legalapvetőbb pillére, és azt is, hogy hogyan segíthet az egészség megteremtésében a One Brain kineziológia.

Hogyan segíthet a One Brain kineziológia az egészség megteremtésében?

 

Az egyik kedvenc témám az egészség, az egészséges életmód. Ha te is szereted ezt a témát, vagy állapotodnál fogva fontos neked, itt gyűjtöttem össze a blog egészségről szóló írásait.

A kineziológia egészség fogalma

 

A kineziológia a kínai orvoslással együtt azt vallja, hogy az egészség egyfajta egyensúlyi állapot. Ennek az egyensúlynak 3 fontos eleme van:

1.     Szerkezeti, strukturális elemek:

A megfelelő fizikai állapot meglétéről szól. Megmutatja azt is, hogy genetikailag hol vannak az erősségeink vagy a gyengeségeink. Melyek azok a területek, amelyekre az átlagosnál több figyelmet kell fordítanunk, hogy egyensúlyban maradhassunk.

2.     Táplálkozási, biokémiai tényezők:

A test belső kémiai működéséről van szó. Ezek a folyamatok alapvetően a táplálkozással, az emésztéssel, a kiválasztással függenek össze, illetve a stresszre adott reakcióinkkal függenek össze.

3.     Érzelmi, mentális tényezők:

Egyenlően fontos összetevője az egészségi állapotunknak ez a tényező is. Magában foglalja, hogy milyen a személyiségünk beállítódása. Mennyire vagyunk versengőek vagy passzívan beletörődőek. Hogyan reagálunk életünk kihívásaira érzelmileg. Feladatként vagy problémaként éljük-e meg őket?

Vizsgáljuk meg most ezeket a tényezőket külön külön is alaposabban. Nézzük meg, hogy melyik terület problémáit hogyan érzékelhetjük. Mit tehetünk az észlelt problémával? Hogyan segíthet a megoldásban a One Brain kineziológia?

Szerkezeti és strukturális elemek

 

Az izmaink, szerveink, csontozatunk, bőrünk állapotáról van itt szó.

Hogyan támogasd a működésüket?

1.     Mozgás: ez lehet séta, jóga, futás, gerinctorna, tollasozás vagy bármilyen olyan mozgásforma, ami örömmel tölt el. Hatékonyan támogatja a stressz oldását. A fizikai testünk pedig új energiákhoz jut általa.
2.     Légző gyakorlatok: Akár néhány irányított mély légzés oldhatja a stresszt. A hosszú levegő kifújások segítik az izmok ellazulását, és önkéntelenül mélyebb lesz a belégzés is. Nagyon hasznos kiegyensúlyozó gyakorlat lehet a jógából ismert váltott orrlyukakon keresztül történő légzés. Ilyenkor egyik orrlyukunkat befogva lassan beszívjuk a levegőt, majd befogjuk a másik orrlyukat, és az előzőn kiengedjük.
3.     Masszázs. A testnek szüksége van ellazulásra is, amit egy kiadós masszázs hatékonyan segít elő. Az izmok ritmikus összehúzódása, nyúlása, amelyet néha a meridián pontok nyomásával, érintésével is kombinálnak, serkenti az energia áramlását az izmokban. Ráadásul az érintés még a szeretettség érzetét is fokozza.

 

Táplálkozási/biokémiai elemek

 

1.     Nincs mindenkire egyaránt érvényes táplálkozási rendszer. A számunkra megfelelő táplálkozás függ genetikai adottságainktól és stressz szintünktől is.

2.     Az a megfelelő táplálkozás számunkra, ami jó közérzetet biztosít, és amitől energikusnak érezzük magunkat.

3.     Időnként bárkinek hasznos lehet egy böjt vagy méregtelenítés. Elegendő, ha például elhagyod pár hétre a húsevést vagy a kávé fogyasztást, esetleg a cukrot. Kilépve megszokott ételeink köréből könnyebben ráérezhetünk, hogy mit is kíván a testünk valójában. Arról, hogy én magam milyen böjtöt, méregtelenítő kúrát végzek, itt írtam. (LINK a cikkhez)

 

Érzelmi és mentális komponensek

 

1.     Stresszkezelés: közhely ma már, hogy a stressz az egyik legfontosabb oka betegségeinknek. Ha megtanulunk és használunk stresszkezelő gyakorlatokat, azonnali támogatást adhatunk testünknek, és így megőrizheti egészségét. Itt találsz néhány nagyon hatékony gyakorlatot.

2.     Önismeret, személyiség fejlesztés: Kulcsfontosságú a ma embere számára. Annyit változik  ma a világ 10 év alatt, mint régen generációk alatt. Ezért sok esetben nekünk is változnunk, változtatnunk kell. Új mintákat kell teremtenünk, új eszközöket kipróbálnunk. Rugalmasságra, és nem megrögzött szokásrendszerre van szükségünk. Hogyan maradhatsz ebben a változási folyamatban önmagad? Az önismereten kívűl a Bach virágok gyengéd esszenciái is támogathatnak a változás folyamatában, a múlt mintáinak elengedésében. Itt olvashatsz róluk bővebben.

3.     A belső beszédünk felismerése: Gondolatban éjjel-nappal kommentáljuk életünk történéseit. Ezek a belső kommentek nagyobb részt negatívak mind önmagunkra, mind környezetünkre nézve. Fontos, hogy vegyük észre bíráló megjegyzéseinket, és alakítsuk át úgy, hogy támogassák aktuális céljainkat. Beszéljünk olyan gyengéden önmagunkkal, ahogy egy szerető édesapa vagy édesanya tenné szívének kedves gyermekével.

 

Hogyan segíthet a One Brain kineziológia, hogy egészséges maradj?

 

1.     Megtaníthatja neked, hogy hogyan kezeld a stresszt.

2.     Oldhatja azokat a régi mintákat, amelyek nehezítik a változást.

3.     Segíthet, hogy támogató belső beszédet alakíts ki.

4.     Segíthet abban is, hogy szeretetteljesebb viszonyba kerülj önmagaddal.

 

Ha neked is szükséged lenne az egészségeddel kapcsolatban kineziológiai segítségre, keress meg minket elérhetőségeinken!

Hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..