Az öregedés oka a stressz

Közismert tény, hogy testünk képes a megújulásra. Ahogy egy apró horzsolás esetén behegeszti a sebet, úgy testünk minden egyes sejtjét időről időre kicseréli, megújítja az előre programozott regeneráció. Tehát önmagában az öregedés nem a testből fakad. Az öregedés oka: a stressz.

A kérdés az, hogy az évek múltával miért csökken ez a fajta regenerációs képessége a testünknek? Mit tehetünk mi magunk, hogy visszanyerjük ezt a képességet? Hogyan érhetjük el, hogy ne csak minél tovább, hanem minél egészségesebben érjük meg akár a sokadik születésnapunkat is.

A test képes a regenerációra. Az öregedés oka a stressz

 

Egyre tovább élünk, de hogyan?

 

Az közismert tény, hogy a nyugati féltekén folyamatosn növekszik a születéskor várható élettartam. Ez Magyarországon 2017-ben a férfiaknál 72,4, míg a nőknél 79,2 év volt.

Gyakran halljuk, hogy elöregedő társadalom a miénk, és fel kell készülnünk azokra a problémákra, betegségekre, amit az öregedés jelent. És persze mindannyian már könyv nélkül soroljuk is ezeket a betegségeket: rák, Alzheimer kór, Parkinson kór, izületi kopások, fájdalmak, és nem utolsó sorban a rettegett szellemi leépülés, a demencia, amelyben az érintettek lassan elveszítik a realitás érzéküket, a személyiségüket, a kapcsolataikat.

A test képes a megújulásra

 

Azt mondhatjuk, hogy testünk minden sejtje átlagosan 7 évenként kicserélődik. Ez a megújulás bele van programozva sejtjeinkbe. Persze van olyan szervünk, ahol ez a megújulási ciklus sokkal rövidebb, akár pár hét vagy pár hónap, és van olyan is, amelyeknél ez jóval hosszabb idő.

Mi az akadálya a megújulási folyamatnak?

 

Elsősorban a stressz. Amikor negatív érzelmeket élünk át. akkor az a tudatos szintünkkel találkozik először. Ám gyakran úgy érezhetjük, hogy nem adhatunk időt magunknak arra, hogy foglalkozzunk ezekkel az érzésekkel, hoiszen az élet megy tovább. Egy szakítás után is be kell mennünk dolgozni, egy szerettünk betegsége, halála sem állíthatja meg a mindennapi rutinunkat. Ráadásul a pozitív gondolkodás szinte elvárássá vált. A kényszeredett „keep szmájling” az arcunkra fagy…

Ám, ha elnyomjuk érzéseinket, akkor a tudatalattiba kerülnek, majd, ha továbbra sem vagyunk hajlandóak foglalkozni ezzel, akkor az összegyűlt negatív érzéseink a testünkben fognak tárolódni mindaddig, ameddig a test képes ezzel egyensúlyt tartani.

Amikor erre már nem képes a test, akkor valamilyen tünet formájában visszairányítja a figyelmet erre az elnyomott érzelemre.

Ha felismerjük a tünetünk szimbolikus üzenetét (ide kattintva olvashatod), akkor képesek lehetünk ezen érzelmeink előhívására, „megemésztésére”, és többé nem a testünknek kell megbirkóznia ezzel a teher tétellel, hanem visszatérhet a számára rendelt feladathoz: az emésztéshez és a kiválasztáshoz.

A stressz hatására ugyanis megváltozik az emésztésünk. A számunkra szükségtelen salakanyagokat ilyenkor nem választjuk ki hatékonyan. A szükséges tápanyagok pedig gyakorta be sem jutnak az egyébként meg minőségi éhezésben szenvedő sejtjeinkbe. Az eredmény: kóros soványság vagy éppen elhízás. Rossz minőségű regeneráció.

De van rosszabb is! Ha tartósan vagy gyakran átélünk egy érzelmet, akkor egyfajta függőség alakul ki ettől az érzeleemtől, és bizony már keresni fogjuk azokat a helyzeteket, ahol újra generálhatunk magunknak egy jó kis sértettséget vagy hisztérikus veszekedést-

Rugalmas elme, rugalmas test

 

A regenerációs képességünk nagyban függ a környezeti hatásoktól. Köztudomású, hogy télen, a kedvezőtlen időjárási hatásoknak köszönhetően romlik a bőrünk rugalmasága, a hajunk minősége.

Arra viszont kevesen gondolnak, hogy gondokodásunkkal is teremtünk egyfajta érzelmi környezetet a magunk számára. Attól függően, hogy hogyan ítéljük meg magunkat, a különböző helyzeteket, a belső beszédünkkel vagy megnyugtatjuk vagy félalelmben tartjuk saját magunkat.

A félelem pedig a legnagyobb streszokozó. Ilenkor testünk egyfajta védekezési reakciót, túlélési mechanizmust kapcsol be (stresszreakció = üss vagy fuss), és ehhez az erőforrásokat éppen a regenerációs folyamatoktól veszi el.

Miközben persze lehet, hogy rendkívűl kellemetlen helyzetbe kerültünk, ám a közvetlen életveszély szinte minden esetben kizárható. Tehát a túlélési mechanizmusok tartós alakalmazására pont nincs folyamatosan szükségünk.

Nagyon fontos emiatt, hogy megtanítsuk magunknak: mi minden nem ok a stresszre. Fontos, hogy elkezdjünk másképp gondolkodni életünkről, önmagunkról. Elkezdjük érzékelni, hogy különböző helyzetekben különböző megoldási lehetőségeink vannak.

Ehhez pedig el kell engednünk, hogy minden elvárásnak meg akarjunk felelni. Oldanunk kell a saját szerepeinkkel kapcsolatos berögzöttségeinket, hogy önmagunk tudjunk maradni a számunkra szokatlan helyzetekben is, és meg tudjuk találni azokat a válaszokat életünk kisebb nagyobb kérdéseiben, amelyek a minden résztvevő számára legjobbat szolgálják.

És minél idősebbek vagyunk sajnos annál inkább a saját sémáinkban kezdünk gondolkodni, és egyre obban behatároljuk a választási lehetőségeinket. Azaz egyre több stresszt élünk át, ami tovább merevít bennünket testileg lekileg, csökkentve a regenerációs képességeinket, és növelve a betegségek kialakuláslának esélyét.

Hogyan segíthet fiatalon maradni a kineziológia?

 

1. Segít pontosan behatárolni, hogy a számodra az adott helyzetben mi okozza a stresszt
2. Olyan stresszoldó gyakorlatokat mutat, amellyel kiegyensúlyozhatod a testedben a stressz következményeit, lehetőséget adva neki a „normál üzemmódhoz” való vissztérésre. Itt találsz néhán stresszkezelő gyakorlatot.
3. A múltad mintáiból keresünk egy olyat, amely segít megmutatni, hogy mit kellene a jelen helyzetedben másképp csinálnod. Milyen gondolati rendszer tart a fogságában, amitől nem látsz világosan ma sem.
4. Feloldva a gondolkodási minta okozta blokkokat készen állsz majd olyan új meglátásokat megengedni magadnak, amelyekkel könnyebben elboldogulsz az aktuális helyzetedben, kevesebb stresszel terheled testedet és elmédet.
5. A bónusz: minél több helyzetben válik rugalmassabbá a gondolkodásod, annál rugalmasabban kezeli majd a tested is a regeneráció feladatát.

Kívánom, hogy minél többen találjuk meg az „örök fiatalság titkát” testünk és elménk rugalmasabbá tételében.

Ha szeretnél ehhez kineziológiai segtséget kapni, akkor keress minket elérhetőségeinken.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..